Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

بهترین راهنمای خرید سررسید تبلیغاتی

با توجه به نیاز عمده مردم به سررسید و کاربردی بودن آن استفاده از سررسید تبلیغاتی بین اکثر مردم عمومیت دارد. ما در این مقاله تلاش میکنم بهترین انواع سررسید تبلیغاتی را به شما معرفی کنیم تا بسته به نیاز و مخاطبین خود آن را انتخاب کنید.

در ابتدا سررسید ها بر اساس اندازه تقسیم بندی می شوند با این حال بر اساس انواع صحافی، کاربرد، محتوای صفحات و جنس جلد نیز دسته بندی می شوند. متداول ترین نوع دسته بندی بر اساس سایز و یا قطع می باشد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

انواع سررسید تبلیغاتی

سررسید ها انواع گوناگونی دارند که هرکس، بسته به نیاز خود می‌تواند آن ها را تهیه کرده و آن را به عنوان یکی از متداول ترین هدایای تبلیغاتی، در اختیار کارمندان قرار دهد. در ادامه بیشتر با انواع این سررسید ها آشنا می‌شویم.

  • سررسید رحلی (مدیران)

سررسید رحلی تبلیغاتی

نوعی سررسید که اندازه آن نسبت به دیگر سالنامه ها بزرگتر بوده و حدودا 21 × 28 سانتی متر است. این نوع سالنامه به دلیل ابعاد بزرگ و قیمت بالا توسط اشخاص کمتری استفاده می شود و همچون نام دیگری که دارد، مورد توجه مدیران قرار گرفته است. اما باید این را هم در نظر گرفت که در دست داشتن سررسید مدیران جلوه دیگری به ظاهر شما خواهد داد، چنان که همه شما را مدیر یا فردی بزرگ و هدفمند می پندارند. اندازه این نوع سالنامه به برگه های A4 نزدیک است. نوعی رحلی بزرگ نیز چاپ می شود که ابعادی حدود 24 × 34 سانتی متر دارد.

مزایا:

  • بزرگ و جلوه زیبا

معایب:

  • قیمت بالا
  • سایز خیلی بزرگ A4
  • برای همه کاربردی نیست
  • سررسید وزیری

    این سررسید ها در ابعاد 16/5 × 23 سانتی متر چاپ می شوند که به دلیل داشتن این ابعاد و فضای نوشتن بیشتر محبوبیت بیشتری دارد. بنابراین می توان گفت که سررسید وزیری تبلیغاتی از سررسیدهای رایج و مرسوم میان مردم بوده و برای استفاده روزانه بسیار مناسب اس اما برای حمل روزانه به دلیل اندازه بزرگ کاربرد زیادی ندارد و می توانید آن را برای استفاده روی میز کار و مطالعه انتخاب کنید. البته این را هم می توان گفت که اندازه سالنامه های وزیری بین 13 × 20 سانتی متر تا 20 × 26 سانتی متر متغیر است.

    مزایا:

    • اندازه بزرگ (سایز کتاب)
    • فضای نوشتن زیاد
    • کاربرد زیاد برای روی میز

    معایب:

    • اندازه بزرگ و نامناسب برای حمل روزانه

سررسید وزیری ترمو

  • سررسید رقعی

این نوع سالنامه در ابعاد 14 × 21 سانتی متر تولید و عرضه می شود که اندازه مناسبی دارد. بنابراین به دلیل سبکی وزن و خوش دستی آن یکی از سالنامه های محبوب نزد افراد است. سررسید تبلیغاتی رقعی در دست همگان دیده می شود و حمل آن به راحتی انجام می گیرد.

سررسید رقعی 1402

مزایا:

  • سبک و قابل حمل
  • قابل استفاده عموم
  • پرکاربرد

معایب:

  • ندارد
  • سررسید اروپایی تبلیغاتی

سررسید اروپایی

سررسید اروپایی تبلیغاتی که نوعی قطع برای اندازه سررسید هاست نیز اندازه ای متغیر دارد که می توان گفت در ابعادی از 10 × 14 سانتی متر تا حدود 12 × 21 سانتی متر چاپ می شوند. این نوع سررسید ابعاد مناسبی دارد و به دلیل خوش دستی قطع آن، مورد توجه همگان قرار گرفته است.

مزایا:

  • سایز خوب و خوش دست

معایب:

  • فضای نوشتن کمتر نسبت به سررسید رقعی

اگر تمامی این اندازه ها را با اختلاف اندازه در جای دیگری مشاهده کردید اصلا متعجب نشوید، زیرا بعضی دیگر از تولید کننده ها اندازه جلد سررسید را به جای اندازه برگه های آن که استاندارد هستند، تعبیه می کنند. همچنین بعضی دیگر از اندازه ها با اختلاف جزئی هنگام برش و یا در نظر گرفتن حاشیه ها به وجود می آیند.

  • سررسید خشتی

نوعی سالنامه که به صورت مربعی تولید و عرضه می شود. قطع خشتی در اندازه های 19 × 19 سانتی متر و 22 × 22 سانتی متر است که سالها پیش کتابها را با این اندازه برش می دادند و امروزه نیز اکثر کتاب های داستان کودکان مربعی و با قطع خشتی چاپ می شوند.
اما سررسید های خشتی در سایزهای بزرگ به ابعاد 21 × 21 سانتی متر و در ابعاد کوچکتر یعنی 16 × 16 سانتی متر و 17 × 17 سانتی متر تولید می شوند.

این سالنامه به دلیل مربعی شکل بودن که امروزه طرفدار زیادی ندارد و دلایل دیگر کمتر به چاپ می رسد. این دلایل شامل قیمت بالا و سختی طراحی محتوای صفحات است.

مزایا:

  • اندازه و سبک خاص مربعی

معایب:

  • برش و دور ریز کاغذ به دلیل مربعی بودن
  • هزینه بالا
  • سررسید پالتویی

سررسید پالتویی تبلیغاتی در ابعاد 11/5 × 17 سانتی متر تا 12 × 22/5 سانتی متر به صورت متغیر و با نام های کوچک و بزرگ تولید شده و مانند سررسید های جیبی به آسانی حمل می شوند. این نوع سالنامه به دلیل جیبی بودن و قیمت کمتر نسبت به دیگر سالنامه ها محبوبیت بیشتری نزد مخاطبان دارد.

مزایا:

  • کوچک و قابل حمل
  • قیمت مناسب

معایب:

  • فضای کم برای نوشتار
  • سررسید جیبی

سررسید جیبی

اندازه این نوع سررسید به ابعاد 10 × 14/5 سانتی متر بوده و جیبی است. اگر به دنبال سالنامه ای هستید که همیشه همراه شما باشد تا از تاریخ ها مطلع باشید و برنامه های خود را در آن یادداشت کنید، بهترین انتخاب برای شما سررسید جیبی است.

مزایا:

  • ابعاد کوچک
  • قابل حمل در جیب و کیف
  • نوشتن برنامه روزانه

معایب:

  • کوچک بودن و فضای نوشتن کم

 انواع صحافی سررسید تبلیغاتی

نوع صحافی سررسید ها، از مهمترین عواملی است که می‌تواند کیفیت و حتی ارزش خرید آن را از سایر سررسید ها متمایز کند. در ادامه با انواع صحافی سررسید تبلیغاتی آشنا می‌شویم.

دوخت

نوعی صحافی که در آن برگه ها به تفکیک 8، 16 و 32 عددی دوخته می شوند و سپس انتهای این برگه ها به همدیگر چسبیده شده و از طریق دو برگه ضخیم ابتدا و انتهای سررسید به جلد می چسبند. نوعی صحافی با کیفیت بوده که به شما کمک می کند تا مدتهای طولانی از سالنامه های با فرم صحافی دوخت استفاده کنید.

سیمی

سررسید های سیمی به این صورت هستند که برگه ها با استاندارد های خاصی به تعدادی پانچ می شوند و فنری از میان آنها عبور می دهند. این فنر می تواند به صورت تکی یا دوبل باشد که در صورت دوبل بودن بسیار محکم برگه ها را در کنار یکدیگر نگه می دارد. این نکته نیز لازم به ذکر است که سررسید های سیمی راحت تر ورق می خورند و به صورت 180 درجه روی سطح قرار می گیرد.

کلاسوری

این نوع سررسید نیز مانند سررسید سیمی برگه های پانچ شده دارد اما با این تفاوت که حلقه هایی به صورت کلاسور دارد که برگه های سالنامه در آنها قرار گرفته اند. این نوع سالنامه به دلیل اینکه می توان برگه های آن را در صورت شروع سال جدید خریداری کرد و مجددا استفاده کرد، محبوبیت بیشتری میان مخاطبان دارد.

فرم صحافی سررسید تبلیغاتی

از دیگر عواملی که باید بدان در تهیه سررسید تبلیغاتی دقت شود، فرم صحافی انواع سررسید می‌باشد. در زیر انواع فرم صحافی برای سررسید های تبلیغاتی آمده است.

عمودی

نوعی فرم صحافی است که رایج تر بوده و از سمت راست یا چپ سررسید باز می شود. از راست یا چپ باز شدن سررسید را می توان دلیل ایرانی یا خارجی بودن آن دانست. بنابراین تمامی سالنامه های سال های هجری شمسی از سمت راست باز می شوند.

افقی

سررسید های با فرم افقی سالنامه هایی هستند که از بالا باز صحافی می شوند و باید از قسمت پایین آن را باز کرده و ورق بزنید. این فرم صحافی بیشتر برای سررسیدهای دیواری و رومیزی استفاده می شود.

مدل سررسید

خود سررسید ها مدل های مختلفی دارند که حتما همه شما این مدل های گوناگون را مشاهده کرده اید.

تقویم دیواری

سالنامه دیواری به صورتی است که شما آن را روی دیوار نصب کرده و همیشه به آن دسترسی داشته باشید. این تقویم باید به گونه ای باشد که به راحتی ورق بخورد و از کیفیت لازم برخوردار باشد. همچنین ابعاد آن نیز باید بزرگ باشد تا به آسانی محتوای آن را مشاهده کرد. همچین تقویم دیواری باید یک رو باشد تا نیازی به برگرداندن آن نباشد. این تقویم ها تک برگ، 4 برگ و 12 برگ چاپ شده و به دست مخاطب می رسند.

تقویم دیواری

تقویم رومیزی

تقویم های رومیزی برای قرار دادن روی میز تولید می شوند، یعنی باید طراحی آن به گونه ای باشد که روی میز بایستد. این تقویم نیز مانند تقویم دیواری به صورت تک برگ، فصلی یا 12 برگ برای همه ماه های سال چاپ و عرضه می شوند. تقویم رومیزی به دلیل اینکه در نزدیکی شما قرار می گیرد نیاز به ابعاد بزرگ ندارد و همچنین باید جاگیر نباشد. بنابراین اکثر تقویم های رومیزی در ابعاد A5 تولید می شوند.

تقویم رومیزی

جنس جلد سررسید تبلیغاتی

تمامی سررسید ها از لحاظ جنس جلد نیز با هم متفاوت هستند که ما در ادامه آنها را برای شما نام خواهیم برد. جنس های جلد سررسید ها عبارتند از: چرم مصنوعی، ترمو ( چرم مصنوعی اما با کیفیتی بهتر )، گالینگور ( ترکیبی از مقوا و کاغذ )، جیر و سلفونی ( روکش سلفون روی جلدی از جنس گلاسه ) و …

تمامی سررسید های کتابی دارای جلد هستند که ممکن است در هر برندی نوع جنس ها تفاوت داشته باشند؛ به عنوان مثال برند پاپکو دارای سالنامه هایی از جنس پلاستیکی متالیک که کیفیت بالا و دوام طولانی دارد، مقوایی با روکش چرم مصنوعی و لمینت و جنس پلاستیکی است.

جنس سررسید

نکات مهم و ضروری سفارش سررسید تبلیغاتی

شما می توانید قبل از سفارش سررسید تبلیغاتی مد نظر خود با کارشناسان ما تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید. کارشناسان ما پس از توضیحات کامل و معرفی محصولات بهترین گزینه را نسبت به نیاز شما به شما معرفی خواهند کرد.

فهرست موضوعات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *